lördag 11 juli 2015

En liten summering 2015-07-11

Just nu har jag ca 65 liter på jäsning i de fyra senaste batcherna som jag bryggt på rätt kort tid: Roberts Pilsner,Roberts pilsner felmäskad, Hittepå-Porter och Slatt-IPA. Jag kommer nog att behöva ha en ordentlig fest efter semestern (sannolikt på jobbet) för att få slut på en del av ölen. Så nu är risken att jag inte kommer brygga så mycket i höst, å andra sidan kan jag ju vara med o hänga på de andras bryggningar i vår brygglokal.

Vi hyr nu hela brygglokalen och är nu 5 betalande medlemmar och siktar på att vara 7 st. Jag bilägger planlösningen över lokalen. Att iordningställa bryggplats 2 och dra el dit och till stora rummet återstår ännu att göra.

För några veckor sen köpte jag två nya corneliusfat från Humle. Jag har också köpt en kolsyretub på blocket från en kille som renoverar upp gamla aluminiumbrandsläckare. Det känns som ett kap för 1000 kr för en tub fylld med 6 kg CO2. jag har ännu inte använt fatutrustningen men tror jag kommer köpa två fat till så jag i större omfattning slipper mecka med flaskor i fortsättningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar